PB95 4,49
PB98 4,75
ON 4,59
LPG 1,89
Serwis Zawieszony
Piotr Mokwiński | 23 stycznia 2015 15:19

Nie chcesz SUV-a? Oto ciekawe alternatywy

Każdego roku tysiące polskich rodzin przymierza się do zakupu samochodu zdolnego sprostać wszystkim potrzebom. Według większości ojców rodzin do tej roli najlepiej nadają się samochody z nadwoziem kombi i SUV-y - kompaktowe lub średniej klasy. Bez wątpienia na ich korzyść przemawia bogata oferta rynkowa, przyzwoitych rozmiarów wnętrze oraz pojemny bagażnik, bez trudów mieszczący chociażby wózek dziecięcy.

Na szczęście rynek wtórny oferuje wiele ciekawszych rozwiązań, stworzonych od podstaw z myślą o typowo rodzinnej eksploatacji. Dysponując stosunkowo niewielkim budżetem - 10 tysięcy złotych - z powodzeniem możemy szukać vana, a nawet busa. Niezwykle obszerne wnętrza, prosta konstrukcja jak i wzorowa dostępność części zamiennych czynią zeń bardzo kuszącą propozycję. 

1

Opel Sintra

Przystępując do poważnych poszukiwań kilkunastoletniego auta dla rodziny, większość zmotoryzowanych od razu skupia się na ofercie niemieckich producentów sprzed lat. Jednak flagowy minivan Opla z drugiej połowy lat 90. pozostaje na uboczu. Opel Sintra, bo o nim tutaj mowa, produkowany był w latach 1996-2000 za oceanem, skąd przypływał z emblematami Opla. Na polskim rynku nie był dostępny z uwagi na wysokie cło nakładane na towary sprowadzane z USA. 

Prosta, typowo amerykańska konstrukcja wywodziła się z bliźniaczego Chevroleta Venture - rzecz jasna jednostki napędowe przystosowano do europejskich realiów. Wśród nich najlepszym wyborem są benzynowe 2,2 i 3,0 V6 wzorowo współpracujące z instalacjami gazowymi. Wnętrze również prezentuje iście amerykańską jakość. Mnóstwo miejsca w każdym z trzech rzędów siedzeń (siedem miejsc siedzących), komfortowe siedziska oraz wiele schowków i uchwytów na napoje. 

2

Peugeot 806

Kolejnym modelem mieszczącym się w wyznaczonym budżecie jest Peugeot 806. Topowy minivan francuskiej marki powstał we współpracy z Fiatem - bliźniacze modele produkowano w jednej fabryce od 1994 do 2002 roku. Pod jednobryłowym kanciastym nadwoziem skryto niezwykle pojemne wnętrze. 

Dostęp do drugiego i trzeciego rzędu siedzeń ułatwiony został przez przesuwane drzwi - dzięki temu nie musimy obawiać się o uszkodzenie ich na zatłoczonym parkingu. Kierowca i siedzący obok pasażer mają do dyspozycji obszerne welurowe fotele. W zależności od wersji wyposażeniowej stosowano osobne fotele lub kanapy. Najczęściej spotykany jest układ 2+2+3, w najbogatszych wersjach trzyosobową kanapę zastępowano dwoma fotelami. Po latach spędzonych na drogach najlepiej sięgać po warianty benzynowe: 1,8 i 2,0 l generujące 99 oraz 121-132 KM. 

3

Volkswagen Transporter T4

Bogata oferta rynku wtórnego pozwala przebierać w dostępnych propozycjach, bowiem znalezienie dogodnego modelu nie zawsze jest prostym zadaniem. Ciekawym rozwiązaniem dla liczniejszych rodzin lub osób oczekujących większych przestrzeni są busy. Jeden z najpopularniejszych modeli pochodzi oczywiście z Niemiec. Volkswagen Transporter T4 opuszczał fabryczne mury w latach 1990-2003 w ogromnej liczbie wersji - towarowych i osobowych. 

We wnętrzu odmiany przystosowanej typowo do transportu osób znajdziemy trzy rzędy siedzeń. W pierwszym i drugim zainstalowano po dwa niezależne fotele, w trzecim zaś trzyosobową kanapę. Co ciekawe, fotele drugiego rzędu w niektórych odmianach można obracać. W kwestii wyposażenia często zdarzają się egzemplarze ubogie, ale też doposażone w klimatyzację, ogrzewanie postojowe i elektrycznie sterowane szyby. Wśród dostępnych silników najciekawiej prezentują się diesle: 1,9 D i TD, 2,4 D i 2,5 TDI (moc odpowiednio 60-68, 78, 88-151 KM). 

4

Fiat Ducato II

Kolejną propozycją pozostającą alternatywą dla rodzinnych minivanów jest Fiat Ducato II (produkowany od 1994 do 2006 roku). Dostawczak wytwarzany od lat przy współpracy Fiata i francuskiego PSA, występował również w ogromnej liczbie odmian nadwoziowych - także osobowych. Klienci poza długością kabiny, mogli wybierać także wysokość dachu (w niektórych bez problemu można się nawet wyprostować). 

W przeciwieństwie do VW Transportera, Ducato prezentuje bardziej użytkowy charakter. Obok fotela kierowcy montowano dwuosobową kanapę, bądź osobny fotel. W dalszej części kabiny znajdziemy dwie lub trzy trzyosobowe kanapy z pasami bezpieczeństwa i zagłówkami. Na liście wyposażenia dodatkowego znaleźć możemy między innymi klimatyzację manualną i ogrzewanie postojowe. Na polecenie zasługują wszystkie jednostki wysokoprężne: 1,9D i TD, 2,0 JTD, 2,5 TD i 2,8 JTD - generujące 69, 82-90, 84, 84-116 i 122-127 KM. 

5

Opel Zafira I

Pod koniec lat 90. na europejskim rynku na dobre rozpoczęła się moda na kompaktowe minivany, z powodzeniem zastępujące popularne kombi. Jednym z pierwszych modeli, który zdobył znaczną część rynku, był Opel Zafira pierwszej generacji. Pod względem mechanicznym Zafira bazowała na Astrze II (G). Z kompaktu pochodziła zarówno płyta podłogowa, układ jezdny, część wnętrza jak i paleta jednostek napędowych. 

Wnętrze wykończono z wykorzystaniem przyzwoitych materiałów - tworzywa sztuczne oraz tapicerka wytrzymują wieloletnie użytkowanie bez większych strat. Zafira w standardowej konfiguracji zabierze na pokład pięć osób wespół z obszernym bagażem. Ważną cechą tego modelu jest trzeci - awaryjny rząd siedzeń chowanych pod podłogą bagażnika. Rzecz jasna nie usiądzie tam żaden dorosły, ale w razie potrzeby przewieziemy dodatkową dwójkę dzieci. Spośród dostępnych silników, po latach najlepiej prezentują się benzynowe konstrukcje 1,6, 1,8 i 2,2 l generujące odpowiednio 101, 125 i 147 KM. 

6

Citroen Xsara Picasso

Wśród polskich kierowców, ojców rodzin, dużą popularnością cieszą się minivany powstające na bazie aut klasy kompaktowej. Prosta budowa i niskie koszty późniejszej eksploatacji przemawiają na ich korzyść. Obok Opla Zafiry równie atrakcyjnie prezentuje się propozycja z Francji - Citroen Xsara Picasso. Warto dodać, że Picasso z podobnego rocznika okaże się tańsze. Obłą karoserię perfekcyjnie zabezpieczono przed korozją, nawet typowo polskie zimy z tonami soli na drogach nie są zmartwieniem. 

Wnętrze przedstawia stylistykę typową dla Citroena sprzed dekady - jest ergonomicznie lecz z fantazją. Zastosowane materiały wykończeniowe - tworzywa sztuczne oraz tapicerka - dobrze znoszą lata użytkowania. Miejsca dla kierowcy i pasażera nigdy nie zabraknie, do dyspozycji mają także własne, oddzielne podłokietniki. Na kanapie z łatwością usiądą trzy dorosłe osoby słusznego wzrostu, zaś bagażnik pochłonie 550 litrów. Bogata paleta silnikowa obok dopracowanych diesli kusi prostymi jednostkami benzynowymi 1,6 i 1,8 l (91-109 i 116 KM) ochoczo współgrającymi z instalacjami LPG. 

7

Seat Alhambra I

Ogromna grupa polskich kierowców poszukuje tylko i wyłącznie samochodów niemieckiej produkcji, najlepiej autorstwa Volkswagena. Jedną z wartych polecenia propozycji z koncernu VAG dla rodziny jest Seat Alhambra - techniczny i wizualny bliźniak Volkswagena Sharana oraz Forda Galaxy pierwszej generacji. Karoserię solidnie zabezpieczono przed korozją, równie niewzruszone pozostaje wnętrze - nawet po wieloletniej eksploatacji. Jedynym mankamentem deski rozdzielczej są łuszczące się plastiki - typowy problem aut VW z tamtych lat. 

Przednie fotele z szerokim zakresem regulacji oferują wysoki komfort podróżowania. Niewiele gorzej prezentuje się tylna kanapa zapewniająca dogodne warunki dla dwóch dorosłych. Opcjonalnie, w bagażniku, instalowano trzeci rząd siedzeń, a raczej ławkę dla dwójki dzieci. Alhambra otrzymała sprawdzone jednostki napędowe benzynowe jak i wysokoprężne. Te pierwsze może i nie są zbyt oszczędne, zachwycają za to trwałością - 1,8 Turbo, 2,0 i 2,8 VR6 o mocy 150, 115 i 174-204 KM. Gamę diesli zdominował legendarny 1,9 TDI 90-150 KM. 

8

Renault Espace III

Bez wątpienia pionierem wśród minivanów na europejskim gruncie jest Renault. Francuzi już w połowie lat 80. wprowadzili do oferty model Espace. 10 tysięcy złotych w samochodowym budżecie rodziny umożliwi zakup trzeciej odsłony tego auta. Projektanci w jej przypadku zrezygnowali z kanciastych kształtów na rzecz obłych linii. Wnętrze narysowano z iście francuską fantazją, zachowując wzorową ergonomię. 

Zarówno kierowca jak i pasażer mają do dyspozycji wygodne fotele obite welurową tapicerką. W przeciwieństwie do konkurencji, Espace w drugim rzędzie wyposażony został w trzy niezależne fotele, w trzecim umieszczono dwa osobne siedziska. Każde z nich w kilka chwil możemy wymontować, tworząc idealnie płaską przestrzeń. Na szczególną uwagę zasługują benzynowe jednostki 2,0 i 3,0 V6 generujące 114-140 i 167-190 KM. 

116Komentarze

hogan napoli vomero 31 sierpnia 2015 06:14
0 0 0
You really make it seem so easy along with your presentation but I find this matter to be actually one thing that I feel I might by no means understand. It kind of feels too complex and very large for me. I'm looking forward in your subsequent post, I will try to get the dangle of it! http://www.reisebazaar.no/pg.php?hgz7hy7uw http://www.polhome.nl/pg.php?hg1tlt http://www.ookami.ae/pg.php?hgckpnr http://www.digirolamoeditore.com/pg.php?hgk4r1b http://www.columbusregional.com/pg.php?hgbk4i5hz hogan napoli vomero
hogan grigie scamosciate 31 sierpnia 2015 04:15
0 0 0
you're in point of fact a good webmaster. The site loading velocity is amazing. It sort of feels that you are doing any distinctive trick. Also, The contents are masterwork. you have performed a great task on this matter! http://www.dcb.or.kr/pg.php?hgiqeiy http://www.ceresdekorasyon.com/pg.php?hg5uhr7 http://www.ayakcerrahisiuzmani.com/pg.php?hg87lt1 http://www.xosovungtau.com.vn/pg.php?hgj6gdyz8l http://www.vinklum.es/pg.php?hgetz3yue hogan grigie scamosciate
hogan heroes season 6 episode 24 31 sierpnia 2015 02:41
0 0 0
Whats Taking place i am new to this, I stumbled upon this I've found It positively useful and it has aided me out loads. I am hoping to give a contribution & help other customers like its helped me. Good job. http://www.tgp.com.pe/pg.php?hgqlpiv http://www.spline.com.ua/pg.php?hgn6blg35 http://www.skiromania.ro/pg.php?hghjhi http://www.reisebazaar.no/pg.php?hgon67yab http://www.portal.energypolitics.ru/pg.php?hgdnnc hogan heroes season 6 episode 24 [url=http://beshick.com/pg.php?hgbei47r]hogan heroes season 6 episode 24[/url]
Gość 30 stycznia 2015 23:02
0 0 0
ducato i T4 to do wożenia kartofli
tusia 29 stycznia 2015 22:03
0 2 2
przeciez suvy to najfajniejsze auta:O duze i ladne. ja jezdze ravka i uwielbiam ten typ samochodu.. nie zamienilabym na nic mnieszego ani wiekszego ;p
mic 28 stycznia 2015 22:50
2 2 0
Gość ty ciu...lu,jak na razie to artykuł jest o Polsce a nie Irlandii,no chyba że masz na mysli Irlandię co nam Tusk miał zrobić ale mu nie wyszło.
Musial sie pomylic, ja tez myslalem na poczatku ze to o zlomie w Irlandii jest, a tu sie okazuje ze to w Polsce do jazdy dla ludzi. Ostatnio gdzies nawet widzialem oddawali takie za darmo zeby tylko zabrac bo za zlomowanie trzeba czasem IE zaplacic. Co do reszty to ma racje. Pozdrawiam(y) z Irlandii...polski ciulu.
Gość 27 stycznia 2015 21:26
0 0 0
Gość He he czlowieku przyjedz do Irlandii, na rowery windsurfing i inne sporty przyjezdzaja ludzie w vanach lub kombi/hatchback a suvami pomykaja mamuski z dzieciakami do szkoly i zakupy
ty ciu...lu,jak na razie to artykuł jest o Polsce a nie Irlandii,no chyba że masz na mysli Irlandię co nam Tusk miał zrobić ale mu nie wyszło.
328i 25 stycznia 2015 21:05
2 2 0
Następnym razem poproszę takie produkowane przynajmniej od 2008 roku.
ogrodnik 25 stycznia 2015 11:37
2 5 3
Ja z espace lll zrobiłem kurnik :) szope rozwaliłem i teraz stoi sobie zielona renia za głazem skalnym między ładnymi tujami a na wiosną zaczyna obrastać winogronem
Gość 24 stycznia 2015 20:44
0 2 2
Gość no to sobie kup dwuosobowego roadstera i spróbuj przewieźć nim choćby trzy-osobową rodzinę. Hahahahaha. Życzę qrwa powodzenia. Oj coś widać, że kryzys wieku średniego rzucił się na mózg, ty playboyu z podbiałostockich wioskowych remiz.
dzieciaku wiesz czo to analfabetyzm wtórny ? no to cię oświecę jest to brak rozumienia czytanego tekstu !!! poproś rodziców o wykupienie korepetycji z j.polskiego zanim ponownie wejdziesz na jakiekolwiek forum ! a teraz darmowa lekcja "praktyczny" to znaczy (użyteczny ,przydatny) a jeśli dla ciebie van nie jest nudny znaczy że jest ekscytujący i wtedy należy ci tylko współczuć
picnic 24 stycznia 2015 16:55
-3 0 3
A gdzie jest w zestawieniu najbardziej nieAwodna i najbardziej niedoceniona Toyota Picnic ktora bije na glowe kazdy z tych samochodow?
Gość 24 stycznia 2015 14:02
-1 1 2
kat SUV a Van to dwie różne filozofie aut. Van to przede wszystkim b.dużo miejsca dla min 5osób (a większość dla 7), pozwalający w wygodny sposób przewieźć pasażerów z miejsca A do B, oraz dla dużych rodzin. SUV to auto bardziej uniwersalne, min 5os, z wysokim prześwitem, często z napędem 4x4 (co pozwala na zjazd z utwardzonych dróg). Kupują je ludzie lubiący wyżej siedzieć, nie ograniczający się na poruszaniu tylko po drogach utwardzonych, przeważeni kupują je rodziny 2+2+1 (pies;) ) lubiące wyjeżdżać po za miasto. Często uprawiający sporty (rowery, nurkowanie, windsurfing itp). No i SUV bardziej się wyróżnia stylem od VANa. SUV a VAN, dwa różne typy aut dla różnych ludzi.
He he czlowieku przyjedz do Irlandii, na rowery windsurfing i inne sporty przyjezdzaja ludzie w vanach lub kombi/hatchback a suvami pomykaja mamuski z dzieciakami do szkoly i zakupy
Gość 24 stycznia 2015 13:14
-4 0 4
Same trupy.
Gość 24 stycznia 2015 12:52
6 6 0
Brak tylko multipli:D
Gość 24 stycznia 2015 12:43
2 2 0
Gość no to sobie kup dwuosobowego roadstera i spróbuj przewieźć nim choćby trzy-osobową rodzinę. Hahahahaha. Życzę qrwa powodzenia. Oj coś widać, że kryzys wieku średniego rzucił się na mózg, ty playboyu z podbiałostockich wioskowych remiz.
Sam jesteś 2-osobowy pedał,od Białegostoku i okolic się odp*****l,sam ćwoku na urlop w te okolice przyjeżdżasz prostaku jeden.
Poprzednia Następna 1 2 3