PB95 4,49
PB98 4,75
ON 4,59
LPG 1,89
Serwis Zawieszony
Opr.: MAK | 27 stycznia 2015 09:18

Ścinasz zakręty? To się udaje, ale do czasu...

Kodeks drogowy mówi jednoznacznie o obowiązku jazdy wyznaczonym torem. Kierowcy jednak notorycznie łamią ten przepis i niebezpiecznie ścinają zakręty, wjeżdżając tym samym na sąsiedni pas ruchu. Zapominają, że im ostrzejszy zakręt i szybsza prędkość, tym trudniej utrzymać właściwy tor jazdy. Tymczasem utrzymanie swojego pasa ruchu i dostosowanie prędkości do zakrętu to jedna z podstawowych zasad ruchu drogowego.

Rajdowo na zakręcie

Nieodpowiedzialny kierowca wykorzysta każdą okazję, żeby zaoszczędzić kilka sekund z podróży, nawet jeśli ma świadomość, że manewry, które wykonuje są niebezpieczne i zagrażają zarówno jemu samemu, jak i innym uczestnikom ruchu. Wyjątkowo niebezpieczne jest pokonywanie zakrętów z dużą prędkością, co skutkuje bardzo często ich ścinaniem i wyjeżdżaniem poza swój pas ruchu.

Ścinanie zakrętów jest bardzo niebezpiecznie i zdecydowanie powinniśmy tego unikać. Nawet jeśli na drodze nie ma namalowanych linii, pamiętajmy aby zawsze trzymać się jak najbliżej prawej krawędzi jezdni – mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault. – Kiedy zbliżamy się do zakrętu, zwolnijmy i nie dopuszczajmy do sytuacji, w której nasze auto traci przyczepność, a my jesteśmy zmuszeni wjechać na sąsiedni pas – dodaje Zbigniew Weseli.

Ryzyko zderzenia

Wyjątkowo niebezpieczne jest ścinanie zakrętów w lewo, ponieważ wtedy zwłaszcza przy gorszej widoczności ryzykujemy spotkanie z samochodem, motocyklistą czy rowerzystą jadącym z naprzeciwka. Dlatego w szczególności podczas jazdy po mieście, nasz tor jazdy powinien prowadzić tylko linią nie zacieśniającą zakrętu – radzą trenerzy Szkoły Jazdy Renault. W innym wypadku, z naprzeciwka może nam wyjechać pojazd, który jadąc zgodnie z przepisami swoim pasem ruchu, będzie zmuszony w pośpiechu ustąpić nam miejsca, co może skończyć się straceniem kontroli nad pojazdem.

Uniknij bliskiego spotkania

Jeśli chcemy uniknąć zderzenia z kierowcą, który nie trzymając się swojego pasa ścina zakręt, powinniśmy przede wszystkim jechać szerokim łukiem jak najbliżej zewnętrznej strony jezdni. Dzięki temu zachowujemy nie tylko stosunkowo bezpieczną odległość, ale przede wszystkim jesteśmy widoczni dla samochodu z naprzeciwka, który widząc nas, być może zwolni przed pokonywaniem zakrętu i nie będzie próbował pokonać go z dużą prędkością. Najczęściej kierowcy ścinają zakręty na drogach o małym natężeniu ruchu, dlatego właśnie tam starajmy się być szczególnie uważni.

Źródło: Szkoła Jazdy Renault

technika jazdy szkoła jazdy ścinanie zakrętów

81Komentarze

azaBoof 10 lutego 2016 14:25
0 0 0
http://iapps.cloudns.org/insanla-ayr-l-q-n-y-yuxusuna.html http://iapps.cloudns.org/yuxu-kitab-onlayn-hamil-lik-yuxusuna-girdi.html http://iapps.cloudns.org/dem-li-g-r-bal-q-ovu-g-r-r-m.html
hogan lovells paul teo 30 sierpnia 2015 23:00
0 0 0
Thank you for another excellent article. The place else may just anybody get that kind of info in such an ideal way of writing? I've a presentation next week, and I'm at the search for such information. Itˇs really a nice and helpful piece of information. I am glad that you just shared this helpful information with us. Please keep us up to date like this. Thanks for sharing. magnificent publish, very informative. I wonder why the opposite experts of this sector do not understand this. You must continue your writing. I'm confident, you have a great readers' base already! http://interprogetti.interno3.it/pg.php?hgb3sixj30 http://everestinsaat.com.tr/pg.php?hg241m2 http://dln.tums.ac.ir/pg.php?hgbgs012o2 http://www.fashioncolor.net/pg.php?hgv6acv6u http://www.edible-birdnest.com.my/pg.php?hgkrfwtyk hogan lovells paul teo
fabbrica hogan arad 30 sierpnia 2015 17:09
0 0 0
You really make it appear so easy together with your presentation but I in finding this matter to be actually one thing which I think I might by no means understand. It seems too complicated and extremely extensive for me. I am having a look ahead for your subsequent submit, Iˇll try to get the cling of it! http://member.gims.or.kr/pg.php?hgz4jlpb http://www.zxbcc.com/pg.php?hg1eme6x3 http://www.videojob.tv/pg.php?hgdaf6ry8 http://www.thecompactorguy.com/pg.php?hgudn http://www.tesourosdaopera.com.br/pg.php?hgv8wm fabbrica hogan arad
hogan women&s shoes 2014 30 sierpnia 2015 13:37
0 0 0
Iˇve been exploring for a bit for any high-quality articles or blog posts on this sort of house . Exploring in Yahoo I at last stumbled upon this web site. Studying this info So iˇm happy to exhibit that I've a very good uncanny feeling I found out just what I needed. I such a lot for sure will make certain to do not overlook this site and give it a look on a continuing basis. http://mbreckwoldt.de/pg.php?hgfjuf2 http://www.southland.org/pg.php?hgh6msoovg http://www.mudasemtubetes.com.br/pg.php?hgjc7t http://www.hcchocen.cz/pg.php?hgwjr5yam http://www.futureav.co.th/pg.php?hgfvi613nj hogan women&s shoes 2014
hogan interactive uomo pelle 30 sierpnia 2015 12:17
0 0 0
You really make it seem so easy together with your presentation but I in finding this topic to be really something which I feel I would by no means understand. It sort of feels too complicated and extremely broad for me. I am having a look forward to your subsequent put up, Iˇll try to get the cling of it! http://www.southland.org/pg.php?hg2d11t5pt http://www.portal.energypolitics.ru/pg.php?hg301nix http://www.dcb.or.kr/pg.php?hg6iamvb82 http://uristi.com/pg.php?hgxslbu http://tesourosdaopera.com.br/pg.php?hgol0pkk hogan interactive uomo pelle [url=http://tgp.com.pe/pg.php?hg78gp]hogan interactive uomo pelle[/url]
abc 16 lutego 2015 13:12
0 0 0
"Jeśli chcemy uniknąć zderzenia z kierowcą, który nie trzymając się swojego pasa ścina zakręt, powinniśmy przede wszystkim jechać szerokim łukiem jak najbliżej zewnętrznej strony jezdni." Tak, szczególnie jak jest wąska droga (jak większość w Polsce). Nie pozostaje nic jak uciekać na pobocze, a później do mechanika naprawiać zawieszenie. Debile, wielcy "miszczunie" co w zakrętach nie potrafią jechać, "miszczowie" prostej, wszystko muszą ścinać, nie ważne, że ktoś jedzie przeciwnym pasem, nie ważne, że łagodny zakręt (to wtedy na siłę, ale się zetnie). Śmieszy mnie pewien ostrzejszy zakręt na mojej trasie, gdzie kierowcy zwalniają do 40 km/h (a nieraz i mniej) i normalnie przejadą, a za nimi "fachowiec" od brania zakrętów co się bardzo nie mieści (a przy 60 km/h można się tam z palcem w d... zmieścić) Bycie "miszczuniem" przecież zobowiązuje. Kiedyś, jak mi się już auto całkiem zestarzeje, a ścinać będzie ktoś czymś nowym, to z tego łuku nie zjadę. Wyjdę lepiej niż na złomowaniu.
Kierowca 01 lutego 2015 23:00
6 6 0
Trzymajmy się prawej strony jezdni? Ile raz w nocy proszę Panów rzekomych Instruktorów natknęliście się na pieszego na prawej strony jezdni idącego poboczem bez oznakowań? Bezpieczniej jest trzymać się lewej krawędzie swego pasa! Co do zakrętów, polecam pojeździć, kotlina kłodzka, kotlina jeleniogórska, żywiec, czy też wiele innych miejscowości w Polsce z duża ilością zakrętów. Jak spotkacie wieczorną porą ciągnik (nieoświetlony) jadący poboczem 20km/h. To odechce się jeżdżenia nawet na drogach bez pasów przy prawej krawędzi jezdni ! Roszę podać mi ilość wypadków przy ścinaniu przez kierowców zakrętów (nie piszę o zderzeniach czołowych przy wyprzedzaniu - bo to idiotyzm do kwadratu i brak wyobraźni), a ilość wypadków potrąceń pieszych i wypadków przy prawej krawędzi jezdni i poboczu.