15 49.0138 8.38624 1 0 4000 1 https://www.autokrata.pl 300 0
Auto Krata

Strona główna | Dodaj materiał | Kontakt

AutoKrata

ile czynnika do klimatyzacji ?

Na rynku jest nadal wiele samochodów, które wyposażone są w klimatyzację przystosowaną pierwotnie do czynnika chłodniczego R12. W 2001 roku oficjalnie zakończono stosować czynnik r12 w systemie klimatyzacji samochodowych. Od tego roku układ napełniony czynnikiem R12 zaczęły podlegać obowiązkowym modyfikacjom w ramach przeglądu bądź naprawy.

czynnik klimatyzacji

czynnik klimatyzacji

Czynnik do klimatyzacji

W przeciągu ostatnich lat obsługa klimatyzacji znacząco podrożała – pierw pojawił się nowy, wymagany w nowszych modelach czynnik R1234yf, który kosztuje kilkanaście razy więcej od używanego dotychczas czynnika R134a. Użytkownicy samochodów zaczęli stopniowo kombinować z przezbrajaniem nowszych klimatyzacji ze starszym i tańszym czynnikiem. Od kilku lat jednak i ten starszy czynnik zaczął znacząco drożeć, bowiem UE zaczęła bardzo mocno reglamentować import tego czynniku. Tańsze czynniki w niższych cenach można kupić, lecz tylko z przemytu, bądź z mieszani gazów o bliżej nieokreślonym składzie – nie wiadomo jak będą wpływać na trwałość układu.

ile czynnika do klimatyzacji

ile czynnika do klimatyzacji

Ile czynnika do klimatyzacji?

Jeżeli klimatyzacja w aucie działała, to oznaczać będzie, że czynnik znajdował się w aucie. Mogło go być mało – dużo mniej, niż zalecał producent – ale z pewnością nie brakowało całego wsadu. Jeśli mowa o przeglądzie klimatyzacji, czynnik pierw odsysany jest z układu, filtrowany, odwadniany, a następnie oddzielany od oleju w urządzenia do obsługiwania klimatyzacji, a kolejno z nowym olejem wpuszczany znowu do układu – jeżeli jest potrzeba to uzupełnia się brakującą ilość czynnika. Jeśli natomiast gaz został wpuszczony na przykład przez niewłaściwe podłączenie przewodów maszyny, to będzie oznaczało winę warsztatu i to zakład powinien zająć się pokryciem kosztów nowego czynnika do klimatyzacji.

Ilość czynnika klimatyzacji

Ze względu na coraz większe ceny czynników z legalnych źródeł, bardzo często klimatyzacje napełniano są gazem pochodzącym z przemytu, o wątpliwej jakości lub autorską mieszaniną gazu, na przykład gazu do zapalniczek, propanem-butanem bądź innymi. Obecnie warsztaty częściej zaczynają stosować analizatory gazu. Często po dobijaniu układu samym czynnikiem okazuje się, iż ciśnienie jest za niskie. Jest tak dlatego, ponieważ w układzie powinna być mieszanina czynnika oraz oleju smarującego w stosownych proporcjach. Jeśli uzupełnimy sam gaz to możemy ją zaburzyć, a finalnie zakończy się to zatarciem kompresora.

 

Gdzie najlepiej sprawdzić ilość czynnika klimatyzacji ?

Najlepiej sprawdzić to TUTAJ. Wystarczy że w wyszukiwarce podasz dane swojego samochodu takiej jak markę oraz model po czym powinny Ci sie wyświetlić infomracje na temat Twojej klimatyzacji.

co grozi za brak przeglądu
Poprzedni post
Co grozi za brak ważnego przeglądu?
Następny post
Czym jest klimatyzacja dwustrefowa?