Malowanie zacisków hamulcowych
Zaciski hamulcowe to elementy, które niestety nie mogą być pomalowane dowolnym lakierem.
Spis treści:
Produkty do malowania zacisków hamulcowych
W sprzedaży dostępne są specjalne produkty do malowania bębnów i zacisków, które charakteryzują się odpornością na wysoką temperaturę. Wybór zestawów jest ogromny, dlatego dobrze wiedzieć, czym pomalować zaciski hamulcowe. Na uwagę zasługują zestawy z farbą w sprayu, ale klasycznym rozwiązaniem jest malowanie pędzlem. W zestawie znajduje się farba, utwardzacz, pędzel oraz odtłuszczacz do hamulców.
Malowanie zacisków hamulcowych
Farba do bębnów hamulcowych kosztuje około 50 zł i w zupełności wystarcza, żeby pomalować cztery zaciski. Dobór koloru jest kwestią indywidualną, ale warto wspomnieć, że dostępnych jest wiele barw, dlatego każdy powinien dopasować coś do swoich preferencji. Najbardziej popularne kolory to niebieski, żółty, czerwony, czarny oraz srebrny. Lakierowanie zacisków hamulcowych może być nieco skomplikowane dla początkującej osoby, dlatego warto pierwszy raz zrobić to z kimś doświadczonym, kto dokładnie omówi każdy etap. Malowanie może być wykonane na dwa sposoby. Można poszczególne elementy do malowania zdemontować lub zostawić je zamontowane na aucie. Należy jednak pamiętać, żeby pozostałe części były odpowiednio zabezpieczone.
Malowanie zacisków hamulcowych krok po kroku:
- Ustaw samochód na podnośniku
- Odkręć koło
- Odkręć śruby luzujące zacisk hamulcowy
- Wyciągnij zacisk bez odłączania go od przewodu hamulcowego, wyczyść go szczoteczką, potem możesz wszystko wyczyścić rozpuszczalnikiem lub „benzyną lakową”.
- Na wszystkie otwory lub kołki śrub, tarcze , a także wszystkie nieobrobione powierzchnie przyklejamy taśmą maskującą która zapobiegnie zabrudzeniom.
- Nakładamy biały podkład. Zamaszystymi ruchami od prawej do lewej nie zatrzymujemy się w jednym miejscu, żeby nie było smug. Wystarczy jedna lub dwie cienkie warstwy.
- Czas schnięcia między warstwami wynosi od 30 do 60 minut. Wszystko zależy od temperatury otoczenia, jeśli jest gorąco, wystarczy pół godziny.
- Następnie musisz nałożyć samą farbę. Nakłada się ją również lekkimi ruchami od prawej do lewej, nie pozostając długo w jednym miejscu, ponieważ pojawią się smugi. Schnięcie między warstwami również trwa od 30 minut do godziny. Tutaj musisz nałożyć dwie do trzech warstw.
- Następnie montujemy zaciski, zakładamy koła i cieszymy się efektem.
Dokładne malowanie
Dokładniejsza, ale jednocześnie trudniejsza metoda polega na zdemontowaniu wszystkich elementów. Zajmuje to oczywiście więcej czasu, ale ma się wtedy pewność, że każda część została pomalowana dokładnie. Taki sposób sprawdza się idealnie zwłaszcza podczas lakierowania zacisków. Zdemontowanie zacisków umożliwia także dokładne określenie stanu uszczelek, tłoczka oraz prowadnic. Malowanie zamontowanych elementów jest dużo prostsze, ale trzeba pamiętać o zabezpieczeniu. Można to zrobić za pomocą taśmy i folii, która skutecznie ochroni resztę części. Przed rozpoczęciem malowania bębna dobrze jest dokładnie sprawdzić jego roboczą średnicę. Należy pamiętać, że musi być ona mniejsza od maksymalnej, którą dopuszcza producent. Żeby usunąć grubą warstwę korozji można użyć wiertarki ze szczotką drucianą.