Jak odpowietrzyć układ chłodzenia w samochodzie gdy został zapowietrzony ?
Każdy kierowca doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że jego samochód, choćby był w nawet w najlepszym stanie, zawsze może ulec awarii. Dzieje się tak jednak najczęściej w przypadku silnika, zawieszenia, czy też oczywiście karoserii. Mało kto wie, że również układ chłodzenia może się zepsuć. Najczęściej ma się w takiej sytuacji do czynienia z jego zapowietrzeniem. Jakie są tego objawy, jak temu przeciwdziałać, a co najważniejsze, jak usunąć taką usterkę?
Spis treści:
Zapowietrzony układ chłodzenia – Objawy
Zanim jednak przejdzie się do tego, w jaki sposób odpowietrzyć układ chłodzenia, najpierw warto się zastanowić nad tym, jakie są tego wszystkiego objawy.
Jak się okazuje, zapowietrzony układ chłodzenia daje bardzo charakterystyczne objawy. Przede wszystkim wspomnieć tu trzeba o tym, że najważniejszym powodem do niepokoju jest zbyt niska, lub też zbyt wysoka temperatura płynu chłodniczego. Już samo to powinno wzbudzić w kierowcy spory niepokój. Kolejną niezwykle ważną sprawą jest sytuacja, gdy widoczny stanie się gołym okiem dym wydobywający się spod maski. Oprócz tego zauważyć będzie można wyciek płynu chłodniczego.
Jak odpowietrzyć układ chłodzenia ?
Zdecydowanie najczęstszym powodem wszystkich problemów z układem chłodzenia jest po prostu jego zapowietrzenie. Oczywiście zdarza się sytuacja, gdy układ jest zniszczony i płyn wycieka, lecz jest to raczej rzadkość. Jak więc doprowadzić układ chłodzenia do porządku i go odpowietrzyć?
Oczywistą sprawą jest to, że płyn powinien być chłodny, więc nie zaleca się przeprowadzania jego odpowietrzania po zakończonej jeździe. Jeśli już silnik i płyn wystygnie, należy następnie odkręcić korek od chłodnicy i uruchomić silnik. Powinny na powierzchni pojawiać się bąbelki, które jednocześnie powodować będą obniżanie się poziomu płynu. W tej sytuacji trzeba dolewać płynu, aby wyrównać jego poziom. Gdy bąbelki przestaną się wydobywać, oznaczać to będzie, że układ został odpowietrzony.
Czy można jakoś przeciwdziałać?
Czy jest jakiś sposób na to, aby zapobiegać takim awariom? Najważniejsze w tej sytuacji jest to, aby regularnie sprawdzać i kontrolować poziom i jakość obecnego w układzie płynu chłodniczego. Powinno się to robić przynajmniej raz do roku.