Co to jest silniczek krokowy ? oraz objawy uszkodzonego silnika krokowego
Nowoczesny samochód składa się z tysięcy części i elementów, które odpowiadają za kluczowe zadania związane z działaniem tej skomplikowanej maszyny. O ile każdy kierowca wie, czym jest sprzęgło, amortyzator, czy też nawet rozrząd, to już jednak mało kto wie, czym jest silniczek krokowy. Czym zatem jest ten element, a także jakie mogą być objawy jego uszkodzenia?
Spis treści:
Czym jest silniczek krokowy?
Silniczek krokowy, który również nazywany jest zaworem wolnych obrotów lub też zaworem krokowy, to specjalny elektryczny silnik, którego działanie polega na wykonywaniu obrotów wirnika o podaną wartość. Na działanie takiego silniczka wpływ mogą mieć najróżniejsze czynniki, począwszy od temperatury silnika, stopnia naładowania akumulatora czy też sygnał pochodzący z czujnika wałka korbowego.
Silniczek krokowy objawy zużycia
Choć działanie takiego elementu brzmi dość tajemniczo, to jednak wykrycie nieprawidłowego jego działania jest naprawdę proste, ponieważ zauważalne jest od razu. Nie trzeba być zawodowym kierowcą, aby podczas jazdy dostrzec to, że na biegu jałowym w wyraźny sposób falują obroty silnika, lub też podczas dojeżdżania do świateł delikatnie się one podnoszą. Może to być nie tylko niebezpieczne, lecz co najważniejsze, może być zwyczajnie bardzo irytujące. Nic więc dziwnego, że wiele osób, gdy tylko zauważy u siebie podobne objawy z działaniem silnika, czym prędzej szuka informacji z zakresu możliwości naprawienia takiej usterki.
Co zrobić z uszkodzonym silniczkiem krokowym?
Oczywiście najczęstszą reakcją na zdiagnozowanie w swoim samochodzie problemu z silniczkiem krokowy, jest chęć udania się do warsztatu. Zanim się jednak to zrobi, warto się zastanowić, czy nie da się tego problemu rozwiązać samodzielnie, co pozwoliłoby zaoszczędzić nieco pieniędzy i czasu. Jak się okazuje, można to zrobić poprzez wyczyszczenie tego elementu.
Czyszczenie silniczka krokowego
Jak wyczyścić silniczek krokowy? Jak się okazuje, nie jest to wcale tak trudne, jak się może wydawać. Po pierwsze trzeba namierzyć silniczek, co nie powinno być trudne, ponieważ z reguły umieszczony jest on bezpośrednio przy przepustnicy. Gdy się go już odnajdzie, powinno się go zdemontować, a następnie rozłożyć na części, co również nie powinno być skomplikowane, gdyż jest to dość prosty w budowie element. Wszystkie części powinno się wyczyścić, nasmarować, a następnie zmontować w całość i umieścić w samochodzie. Takie działanie powinno od razu rozwiązać problem z falującymi obrotami. Jest to bowiem element, który bardzo rzadko ulega uszkodzeniu, a większość problemów z jego działaniem wiąże się właśnie z zabrudzeniem.