Co to są szyby atermiczne?
Na rynku samochodowym popularna stała się usługa oklejania szyb folią atermiczną, która pomaga zmniejszyć stopień ciepła oraz nagrzewania się pojazdu.
Spis treści:
Budowa folii atermicznej
Folia atermiczna może składać się nawet z 200 warstw, a najważniejszymi z nich są:
– baza, na którą nakłada się dodatkowe warstwy,
– warstwa pozwalająca nakleić folię na szybę mająca warstwę ochronną UV,
– warstwa dekoracyjna w kolorze przezroczystym lub z zacienieniem,
– warstwa metalizowana która pochłania promienie podczerwone,
– warstwa chroniąca zapobiegająca tworzeniu się zadrapań.
Folia ta występuje w kilku odcieniach dlatego każdy kierowca może wybrać sobie go indywidualnie.
Folia atermiczna na szybę specyfikacja
zbudowana jest z ponad 200 warstw, które umożliwiają zmniejszenie stopnia nagrzewania się pojazdu o 60%. Atermiczne szyby w samochodzie odbiją od niech 99,9% promieni ultrafioletowych i 97% promieni podczerwonych. Folia atermiczna pozwala rzadziej włączać klimatyzację i sprawdza się nawet w najgorętsze słoneczne dni.
Folia atermiczna jest przezroczysta i wygląda jak zwykła szyba więc może ona służyć do przyciemniania wszystkich szyb w samochodzie. Jej zaletą jest brak odblasków i polepszenie widoczności dla kierowcy, ponieważ folia ta chroni przed światłem reflektorów.
Co to są szyby atermiczne?
Szyby atermiczne są oklejone specjalną folią wytworzoną w energooszczędnej folii, która odbija energię słoneczną i cieplną. Oklejanie szyb folią termiczną jest zgodne z przepisami drogowymi oraz spełnia normy europejskie i krajowe.
Dzięki zastosowaniu folii atermicznej wnętrze pojazdu nie blaknie, ponieważ folia ta chroni je przed promieniami ultrafioletowymi.
Do czego służy barwienie szyb w samochodzie?
Samochody mają nalepiane folie na szyby z dwóch powodów, a są nimi:
– zapobieganie nagrzewaniu się wnętrza samochodu,
– nadanie samochodowi ciekawy wygląd.
Przyciemnianie szyb w samochodzie folią atermiczną chroni przed działaniem promieni ultrafioletowych, a także nie naraża pasażerów na promieniowanie podczerwone.
Folia ta nie przyciemnia wnętrza samochodu wręcz przeciwnie przepuszcza aż 75% światła, dlatego jest ona lepsza od zwykłej folii i kierowcy chętnie stosują ją w swoich samochodach.